Wejście na Ślężę niebieskim szlakiem z Przełęczy Tąpadła

Artur - zdobywca Korony Gór Dolnego Śląska
Mateusz - zdobywca Korony Gór Dolnego Śląska

Wejście na Ślężę niebieskim szlakiem z Przełęczy Tąpadła

Zdecydowanie jeden z najpiękniejszych i najciekawszych szlaków turystyczny prowadzący na Ślężę. Startuje z Przełęczy Tąpadła gdzie znajdują się parkingi (płatny i darmowy), miejsca odpoczynku dla turystów, miejsca na ognisko oraz Bar Ślęża.

Na początku ruszamy pod górę, szeroką ścieżką wspólnie ze szlakiem żółtym oraz zielonym. Po około 250m szlaki rozdzielają się. Żółty prowadzi w górę najpopularniejszym podejściem na Ślężę, a niebieski wraz z zielonym obijają w w lewo, przez ponad kilometr prowadząc łagodną ścieżką w poprzek zbocza. Po tym jednym z nielicznych płaskich odcinków dochodzimy do kolejnego rozwidlenia. Szlak zielony prowadzi dalej prosto ale my skręcamy ostro w prawo i rozpoczynamy równie ostre podejście. Szlak zmienia się całkowicie, prowadząc ostro w górę między głazami i kamieniami. Będziemy musieli tutaj nieco pokluczyć między powalonymi drzewami.

To odcinek, na którym na pewno będziemy mocno sapać, a nasze uda i łydki wykonają ciężką pracę. Na dystansie zaledwie 500 m pokonamy 130 m przewyższenia. A wszystko po to, aby podnosząc wzrok stanąć przed… Kazalnicą. Kazalnica to okazały ok 3 metrowej wysokości blok skalny. Znajduje się tutaj również skrzyżowanie z Zieloną Ścieżką Przyrodniczą ( równie piękną trasą na Ślężę znakowaną zieloną ukośną linią przecinającą biały kwadrat ), którą możemy dotrzeć do Polany Pod Dębami.

Po odprawieniu odpowiedniego na tą okoliczność kazania, skręcamy w lewo skalnymi schodami przeprawiając się przez skałki. Zaraz za nimi czeka nas spokojniejszy i płaski odcinek lasu prowadzący między bukami, przechodząc w brzozy aż do skrzyżowania z Drogą Piotra Włosta.

To kolejny płaski i szeroki odcinek szlaku, który za chwilę ponownie ostro skręca w prawo i pnie się ostro w górę prowadząc nas do Ścieżki Pod Skałami. Ta natomiast zaprowadzi nas prosto do Olbrzymków i skręcając ostro w prawo na Skalną Perć.

Tutaj czeka nas przeprawa po dość trudnym odcinku, wytyczona po olbrzymich głazach i kamieniach.

Ostatnie metry szlaku prowadzą nas od strony południowo-zachodniej stromym i kamienistym podejściem po kamiennych schodach. Zanim miniemy wieżę widokową, przy której zlokalizowany jest najwyższy punkt Ślęży, możemy odbić jeszcze w prawo, aby po kilkudziesięciu metrach znaleźć się na przyjemnym nieco odosobnionym punkcie widokowym.

Oczywiście jeżeli zależy nam na widokach to koniecznie musimy wejść na Wieżę widokową na Ślęży. Z wieży rozciąga się pełna ( 360 stopni ) rozległa panorama na Wrocław, Zalew Mietkowski, Góry Sowie, Karkonosze i Masyw Śnieżnika.

Wybrane zdjecia

Zobacz ostatnie zdjęcia zdobywców